Coogee Beach - Reisverslag uit Coogee, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu Coogee Beach - Reisverslag uit Coogee, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

Coogee Beach

Door: Tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

02 Januari 2015 | Australië, Coogee

Na een week in het centrum van Sydney te hebben door gebracht was het nu tijd om een weekje naar de kust te gaan. Het volgende hostel was gelegen op een prachtige locatie op Coogee Beach, iets ten zuiden van het beroemde Bondi Beach. Toen ik vrijdag aankwam werd ik open ontvangen en heb met mede backpackers zitten kaarten. De volgende dag heb ik de coast walk gedaan. Dit is een wandeltocht van Coogee naar Bondi langs de kust. Het was wat bewolkt maar dat kwam goed uit want er was weinig schaduw onderweg. Tijdens de tocht had je een prachtig uitzicht over de kust en de verschillende stranden. Op de terug weg zaten er twee grote papegaaien op een trapleuning. Je kon ze benaderen tot op een meter afstand. Terug in.mijn hostel ben ik met wat engelse naar de bar geweest en een drankje gedaan. De tweede dag was bijkomen van de.tocht. dus heb ik een beetje op het strand gelegen. Ik hoorde dat de coastwalk nog mooier was met een zonnetje dua ben ik later nog een keer geweest en het was inderdaad nog beter en ook deze keer op de terug weg wilde dieren gezien. Ik stond aan de rand van een cliff en in het water kon je een stuk of vijf dolfijnen zien.zwemmen.Wat ook weer een.bijzondere indruk maakte. Op de dag van oud en nieuw moest ik vroeg mijn bed uit want ik zou met Bram, een jongen uit het hostel, naar the harbour bridge gaan voor een goede plek. Maar toen ik optijd wakker werd was Bram al weg. Na een telefoontje gepleegd te hebben en de uitleg hoe er te komen ben ik alleen op pad gegaan en heb ik het gebonden. Nu moesten we ruim 15 wachten tot hrt twaalf uur was. Bram is al wat langer in Australie en.dus waren.we met wat mensen die hij had ontmoet. Ze hebben mij super in de groep opgebomen en het 2as erg gezellig. Na het vuurwerk had ik nog geen plan maar de rest zou een partyboot opgaan en er werd aan mij gevraagd of ik ook mee wilde. Dat wilde ik wel alleen had ik geen kaartje. Toch geprobeerd om op de boot te komen. Wat ook gelukt is twee meiden hadden wel een kaartje maar ze vonden de bot niet leuk en hadden hun kaartje dus over. Die mocht ik zo hebben en.ik kon met de rest mee de boot op. Om zes uur de volgende ochtend en een paar biertjes later konden we van de boot af en was het tijd om naar het hostel te gaan. Uiteindelijk was ik om half negen terug en ben ik naar bed gegaan. De rest van de dag gebruikt om bij te komen en samen met een andere nederlander nog een stuk naar het zuiden.gelopen waar Maroubra Beach ligt. De laatste avond met verschillende wezen bbquen. Toen was het tijd om.uit te checken en op dit moment zit ik in de bus richting dw hoofdstad Canberra.
Jullie zijn weer bijgepraat en tot volgende week.

  • 02 Januari 2015 - 21:41

    Annemarie:

    Hallo Tom

    De beste wensen voor 2015. Wij wensen je een super jaar. Leuk om weer iets van je te horen.

    Groeten Annemarie

  • 02 Januari 2015 - 23:38

    Marian:

    Hallo Tom
    Leuk om je verslag te lezen en ook dat je steeds meer contact met andere mensen krijgt.Wij wensen je een hele fijne tijd.
    groetjes Kees, Marian en de kids.

  • 03 Januari 2015 - 07:46

    Je Zusje:

    Hoi broer,

    Klinkt gezellig leuk dat je steeds meer mensen ontmoet en dat je zo gratis op een boot oud en nieuw kan viere. Wat een geluk! Geniet maar weer van je volgende hostel en van het gezin waar je straks gaat werken en ik spreek je wel weer over de app.

    Kusje van je zusje

  • 03 Januari 2015 - 21:05

    Gemma:

    Hoi Tom,

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet. Je krijgt ook meer contact met andere backpackers. Dat is goed om te horen. Ik heb je intussen ook al een keer via skype gesproken en ik vond het fijn te horen dat je het naar je zin hebt. Ik wens je twee leuke dagen in Canberra en dan op naar je eerste werkadres.
    Succes.

    Groetjes,
    Gemma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 9102

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 18 Juni 2015

Australië

Landen bezocht: