Sydney. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu Sydney. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

Sydney.

Door: tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

25 December 2014 | Australië, Sydney

Hier weer een berichtje vanuit het, op dit moment, zonnige Sydney. De eerste week zit er op en die had zo zijn hoogte en diepte punten maar eindigde super. Nadat ik vrijdags naar het operah house en the harbour bridge ben geweest was het zaterdag tijd om een bezoekje te brengen aan the national botanic garden. Dit is een groot park waar ik me heerlijk heb kunnen relaxen. Dit waren wel de drie meest.super plekken om te zien in Sydney zelf en moest ik me de rest van de week nog zien te vemaken. Dan zou je zeggen dat moet in Sydney niet al te lastig zijn maar ik had het er af en toe redelijk moeilijk mee. Zo ben ik nog een paar keer terug geweesr in het park om wat te relaxen. Ben ik met een city tour en picknick mee geweest vanuit het hostel. Maar dit viel heel erg tegen. Volgende dagen ben ik naar de sydney eye tower geweest. Dit is de grootste toren in Sydney met werkelijk een fantastisch uitzicht. Na dat gedaan te hebben had nog.een kaartje voor het Sydney aquarium. Was ook erg indrukwekkend, maar ik liep er met de gedachte rond dat ik in andere plaatsen ga duiken/snorkelen en het dan.allemaal nog veel beter is. Zo vlotte de week al aardig en had ik wel wat mensen leren kennen maar nog niet echt vrienden gemaakt en ging ik een eenzame kerst te gemoet. Maar de dag voor kerst kwam er een aarsig stel uit engeland op de kamer waar ik het meteen goed mee kon vinden en toen ik op kerst avond alleen op de kamer achter bleef ben ik door hun mee gevraagd om samen met wat vrienden van hun te gaan uit eten, want niemand mag alleen zijn op kerstavond ;) Op eerste kerstdag zou er een bbq georganiseerd worden vanuit het hostel maar toen ik bij de receptie aan kwam bleek dat de bus die ons zou brengen.helemaal niet reed en.dat we zelf maar moesten kijken hoe we er kwamen. Met in mijn achterhoofd dat.de picknick niet zoon succes was en ik nog.een uitnodiging van de engelse op zak had, ben ik met hun en wat vrienden naar het bekende bondi beach geweest. Waar ik een vreemde maar gezellige eerste kerst dag heb gehad op het strand. Vandaag is het dan tijd om naar mijn volgende locatie te reizen. Het iets minder bekende Coogee beach.
Groetjes vanuit Australie en fijne dagen allemaal.

  • 26 December 2014 - 08:56

    Pa V:

    Hallo Tom, goed om te lezen dat je je draai hebt gevonden. Nu op naar het nieuwe hostel met z'n nieuwe avonturen.

    groetjes Pa

  • 26 December 2014 - 09:47

    José Van Breugel:

    Ha grote, avonturier,
    We hebben je gemist gisteren, maar het natuurlijk wel uitgebreid over je gehad tijdens de familie Kerstbijeenkomst. Zo te lezen begin je al aardig je draai te vinden en onderneem je van alles. Ga zo door en vermaak ons eens per week met je ervaringen.
    Groeten, JJ&M

  • 26 December 2014 - 16:10

    Marian :

    Tom, wat een avontuur in Australië. Geniet ervan en hele gezellige feestdagen!!
    groetjes, Marian Nowee

  • 27 December 2014 - 14:39

    Nel Holierhoek:

    Halo Tom

    Zo te lezen gaat het goed met je, jeheb al heel wat gezien zeg in1 paar weken. En dan het weer wat je schreef wij hebben sneeuw, het is 1,6 gr. bove nul ik zou kwa weer zo met je willen ruilen. Tom wat een leuke kerst berichten stuurde je. Wij wensen jou een heel fijn oud jaar en een nog veel fijner nieuwjaar een ding Tom bij jou is het eerde nieuwjaar als bij ons

    Groeten en een dikke knuffel van Gijs n el

  • 28 December 2014 - 19:11

    Annemarie:

    Hoi Tom

    Vreemd hé zo'n kerst in de zomer. Is er in Australië ook zo weinig van te zien?
    In Nieuw Zeeland stond er af en toe een versierde kerstboom buiten bij een kerk, maar de meeste mensen deden niets. Alleen cadeautjes geven op 1e kerstdag. Daarna begon voor de meeste mensen de vakantie. Wel hebben we winkeltejs gezien die van begin tot ver in de winkel vol stonden met versierde bomen met van alles en nog wat erin en heel veel kerst prullaria.
    Nu op naar het oudejaarsfeest. Vanuit het koude kikkerlandje wensen wij je een goede jaarwisseling en wij kijken uit naar je volgende verslag.
    Groetjes Annemarie

  • 28 December 2014 - 19:31

    Aad:

    goededag tom,
    leuk om je bericht te lezen in ieder geval zijn er wat kennissen op het toneel gekomen en dat maakt de boel al heel wat gezelliger. goed werk man! En ook al wat hoogte punten gezien.Wel een verschil met jouw temperatuurtje daar en de sneeuwstrom die we gisteren hadden.En vanochtend was alle platgereden sneeuw spekglad.
    goede reis en denk er om geniet ervan!
    groeten aad

  • 29 December 2014 - 19:33

    Gemma:

    Hoi Tom,

    Als ik het zo lees doe je heel wat in Sydney. Leuk om te lezen en ik geniet een met je mee. Dat je af en toe even niet weet wat te doen in Sydney vind ik niet zo vreemd. Je wilt iedere dag iets doen om geen tijd verloren te laten gaan, je wilt genieten. Maar je moet het wel allemaal alleen bedenken en doen. Volgens mij kom je jezelf dan ook af en toe even tegen.
    Fijn om te horen dat je leuke engelsen hebt ontmoet. Je engels zal met sprongen vooruit gaan.
    Ondertussen zit je in je tweede hostel. Hoe bevalt het je daar?
    Ik hoorde dat je je eerste baan geregeld hebt. Super. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn.
    Lieverd ik wens je een fijne jaarwisseling en nog een paar fijne dagen in Sydney.

    Groetjes,
    Gemma

  • 30 December 2014 - 23:15

    Marian:

    hallo Tom
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. En dat je leuke mensen ontmoet.
    Wij wensen jou een gezellige jaarwisseling en een goed begin in 2015.
    groetjes Kees, Marian en de kids



  • 31 December 2014 - 14:53

    Marian:

    Hallo Tom,
    GELUKKIG NIEUWJAAR!!!
    Bijzonder om aan de andere kant van de wereld de jaarwisseling te vieren.
    Wij wensen je een heel voorspoedig 2015 en fijne tijd in Australie.
    groetjes, Han, Marian, Mark en Laura

  • 31 December 2014 - 16:34

    José Van Breugel:

    Hoi Tom, GELUKKIG NIEUWJAAR. Bij jou is het reeds 2,5 uur 2015. Wij moeten nog even geduld hebben tot het zover is. De vuurwerk-knallen vliegen al wel om onze oren. Op de radio werd er gezegd dat er 1 miljoen mensen bij het vuurwerk in Sydney waren; als het goed was, was jij er daar één van.
    Nog veel plezier. Knuffels, JJ&M

  • 31 December 2014 - 16:44

    Marian:

    hallo Tom
    Ik hoorde op de radio dat het in Australie al 2015 is
    Wij wensen jou een heel gelukkig nieuwjaar en geniet maar van alle mooie dingen die je nu gaat bekijken.
    Wij zitten hier te dreunen van al de knallen die al afgaan. terwijl het pas 5uur smiddags is.
    Tom heel veel plezier. In gedachten reizen we mee met je.
    Danny is al de hele week de sporthal in sGravenzande aan het opbouwen voor het oud en nieuw feest.
    groetjes Kees. Marian en de kids

  • 02 Januari 2015 - 21:50

    Anita:

    Hoi Tom,
    In de eerste plaats Happy Newyear!! Gaaf filmpje heb ik gezien op de whatsap
    Super mooi.
    Blij dat ik nu ook over de link beschik en ik jouw reisverslag kan lezen.
    Heel veel plezier . Ik hoorde vandaag dat je al weer in jouw volgende hostel aangekomen bent.
    We zien uit naar het volgende verhaal over jouw eerste baantje daar ;-)
    groetjes van de Kuijpertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 9094

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 18 Juni 2015

Australië

Landen bezocht: