Brisbane, Murwillumbah - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu Brisbane, Murwillumbah - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

Brisbane, Murwillumbah

Door: Tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

05 April 2015 | Australië, Brisbane

Na een leuke dag in het huis van the crocodile hunter, the australia zoo is het nu tijd om een verslag te schrijven.

Vorige verslag geeindigt met dat ik bezig was met mijn open water cursus duiken. Nou ik kan zeggen dat ik deze succesvol heb afgerond en mezelf een gecerificeerd duiker kan noemen. Wat een geweldive plek was het om te duiken, Julians Rock. Vol met luipaardhaaien, roggen en andere vissen. Het duiken beviel zo goed dat ik erover na heb zitten denken om op de duikschool te gaan werken en in ruil daarvoor opgeleid te worden tot duikinstructor. Maar dit zou vier maanden duren, wat in zou houden dat ik ook volgend schooljaar zou missen. Dit was het niet waard en dus besloten om maar een cursus voor het niveau advanced open water te doen. Ik had wel al een volgend hostel geboekt in Murwillumbah waar ik een paar dagen zoublijven. Dus gevraagd of ik woensdag met de cursus kon beginnen. De paar dagen in murwillumbah waren een leuk tussendoortje. Weg van de kust en wat meer de bergen in. De bekentste berg is mount warning die ik beklommen heb. Na spannende verhalen over de laatste honderd meter tot de top gehoord te hebben toch met spanning omhoog. Maar dit viel allemaal wel mee en heb het tot de top gered van daar af zou je van Byron tot aan de Cold coast kunnen zien maar toen ik boven was, je raadt het al was het bewolkt en zag je niet veel. Met een vokdaan gevoel weer naar beneden en een lift terug naar mijn hostel gezien. Tijdens de klim ook mijn eerste wilde auatralische slang gezien. Was misschien niet de grootste maar toch. Woensdag terug naar Byron om nog wat theorie voor de cursus te doen en dan donderdag het water in. Ik zou vijf duiken doen in drie dagen tijd. Helaas liep het donderdag wat anders, de zee was te ruig waardoor het niet veilig was om te duiken en de boten de plek niet konden bereiken. Nog geen man overboord ik zou de duiken ook op vrijdag en zaterdag kunnen doen. De rest van donderdag maar aan het strand doorgebracht want verder is er niet veel te doen. Vrijdag begon goed en we konden de zee op. Weer een super duik dit keer een op een. Luipaard haaien op minder dan twee meter. En een groep van vier bullroggen bij elkaar wat mijn divemaster ook nog nooit gezien had. Helaas besloot de schipper dat het bij een duik bleef de zee was ruwer geworden en hij voer niet meer uit. Dit betekende ook gelijk einde cursus want het viel niet te regelen om de andere duiken in de dagen te doen die ik er nog had. Zaterdag op weg naar Brisbane waar ik laat aankwam. Welkoms drankje gedaan en twee gasten ontmoet die hetzelfde plan hadden. Om savonds naar de nieuwe film van fast and the furious te gaan. Eerst wat wezen eten en daarna de film gepakt. Vanochtend naar the australia zoo geweest. Voor mij denk toch wel de meest bijzondere in australie vanwege Steve Irwin. De dierentuin viel zeker niet tegen en ik heb genoten van de shows. Savonds voor het eerst in paar maamdem tijd weer naar de mac geweest. Morgen Brisbane zelf verkennen en daarna gaan we terug naar de kust, naar het plaatsje Mooloolaba.

  • 05 April 2015 - 12:51

    Ma:

    Hoi schat,

    Je hebt weer een leuk stukje geschreven. Het was fijn je vanochtend even via skype weer gezien en gesproken te hebben. En goed te horen dat het hostel-leven je nu bevalt.
    Liefs ma

  • 05 April 2015 - 12:58

    Pa:

    Hoi Tom,

    Je stukje met veel plezier gelezen en ook ik vond het fantastisch om je weer eens gesproken te hebben. Mooi dat het allemaal zo lekker loopt en ga door met genieten. we skypen of appen welweer.

    groetjes pa

  • 05 April 2015 - 14:16

    Marian:

    hallo Tom
    Wat is dat een andere ervaring het duiken.
    Geniet maar lekker verder.
    En een goed besluit om toch voor je studie te kiezen.
    groetjes Kees, Marian en de boys

  • 05 April 2015 - 15:40

    Gemma:

    Hoi Tom,

    Zo te lezen heb je een fijne week gehad. Leuk dat het duiken zo goed bevalt en jammer dat je andere duiken voor advanced niet doorgingen. Maar er zijn vast nog andere plekken langs de kust waar je kunt duiken. Ik heb het idee dat het hostel-leven je nu beter bevalt. Kan jij straks als je terug bent nog wel wennen aan het "saaie" leven hier?
    Geniet de komende week maar weer.

    Liefs,
    Gemma

  • 06 April 2015 - 11:17

    Nel Holierhoek:

    Hallo Tom

    Wat beleef jij veel, maar het lezen van de slang! En het mooie weer kan je niet iets van de warmte en zon hierheen sturen. Geniet lekker, dan kan je er als je terug komt weer lekker tegen aan.
    Hier gaat alles goed ik geniet telkens van je verslag.
    groeten van Gijs en Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 9097

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 18 Juni 2015

Australië

Landen bezocht: