Bicheno - Reisverslag uit Bicheno, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu Bicheno - Reisverslag uit Bicheno, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

Bicheno

Door: Tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

14 Februari 2015 | Australië, Bicheno

Op een rustige zaterdag middag met helaas typisch hollandse weer. Graadje of 15 en hevige regenbuien is het tijd voor een volgend verslag. Zaterdag hadden we een groot project voor handen. Er moest een enorme stapel met hout voor de openhaard worden verplaatst omdat ie op instorten stond. Maar met v8ijf man sterk was deze klus snel geklaard. Het grappige was dat er bij dit gezin ook een andere helper was die uit hong kong kwam. Waar ik in mijn hempie en korte broek liep had hij zo goed als alles aan wat ie bij zich had. Smiddags naar het strand geweest helaas sloeg het weer om en was het fris aan het strand. Zondag had het gezin bedacht om te gaan kamperen. Maandag was iedereen in hobart vrij vanwege het houten boten festival. En dus hadden we een lang weekend. Het duurde even voordat we onderweg waren maar toen het zover was was het ondanks de kinder muziek genieten van de natuur. De kamping was vlakbij port arthur een bekende plek in tasmanie waar de engelse vroeger hun gevangenen op sloten. Maandag ben ik er een kijkje wezen nemen. Verder genoten van het heerlijke weer en de mooie stranden. Maandag avond als afluiting van een.australisch weekend een australische bbq. Of het dan ook gebruikelijk is dat je vlees zwaar aangebrand is weet ik niet maar ach. Dinsdag in.hobart zelf een kijkje wezen nemen en.moest ik mijn volgende verblijfplaats regelen. Tot savonds negen uur had ik nog niet. D e andere helper had mij een adresje gegeven waar ik terecht kon en daar ben ik woensdag ochtend naar toe gegaan. Helaas een verkeerde bus stop, eentje te ver. Kwam ik rond twaalf uur aan. Een gezellig ouder koppel met eem fantastische droom die ze aan het uitlaten komen zijn. Ze hebben een winkel waar ze zelf gemaakte jams en wijn verkopen. Maar ook heerlijk ijs. En dat komt goed uit want elke avond als dessert krijg ik een ijsje. Donderdag gelijk een dag vrij gekregen.omdat als je wat wil bezoeken je wel een hele dag nodig heb. Sochtends ben ik afgezet bij een nationaal park. Daar de berg mount Amos beklommen. Helaas rn tot mijn slijt niet tot de top gekomen. Was stijl, glad en op sneakers was het niet een groot succes. Daarna nog vijf a zes uur gewandled in het park. Waar ik langs de mooiste stranden ben gelopen. Genaamd wineglasbay. Vrijdag naar het dorpje Bicheno geweest. Waar we wat boodschappen moesten doen. En smiddags het gras gemaaid. Vandaag ook werken en morgen even kijken wat we gaan doen. Savonds in ieder geval opzoek naar de tasmaanse duivel. Maandag trekken we weer verder maar ben er nog niet helemaal uit waarheen. Dat zullen jullie de volgende keer weer lezen.
Groetjes
Fotos volgen later want het is niet de beste verbinding.

  • 14 Februari 2015 - 16:27

    Nel Holierhoek:

    hallo Tom

    Terwijl jij geniet van de mooie natuur hebben wij genoten van de carnavals optocht mijn kleindochter liep mee van de handbal ze waren allemaal spoken. Was een leuke optocht. Verder gaat nu de zon schijnen we gaan zowat naar bed. Tom geniet van allles want de tijd gaat zo vlug je bent zo weer thuis

    groeten van Gijs en Nel

  • 14 Februari 2015 - 23:03

    Marian:

    hallo Tom
    Wat heb je weer een hoop meegemaakt.
    En leuke dingen gedaan.
    Geniet maar lekker van alles.
    Wij zijn ook naar het kindercarnaval geweest, in de Lier.
    Kees moest kaartjes verkopen bij de ingang, en ik heb mijn kleinzoon zoet gehouden.
    Tot volgende week .
    groetjes Kees, Marian en de kids

  • 16 Februari 2015 - 18:35

    Gemma:

    Hoi Tom,

    Jammer van het weer.
    Maar verder top.
    Als je weer terug bent heb ik nog wel wat onkruid om te wieden.

    Liefs,
    Gemma

  • 24 Februari 2015 - 12:44

    Saskia/Coen:

    Hoi Tom, wat leuk om al je reis- werkervaringen te lezen. Wat zie jij een hoop en maak jij veel mee. Als wij naar de foto's kijken zijn wij ook even in aussieland, leuk hoor. Top dat je het zo allemaal regelt. Heel veel plezier verder en niet te hard werken hoor. Wijkse groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 9107

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 18 Juni 2015

Australië

Landen bezocht: