melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

melbourne

Door: Tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

16 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Het is alweer zover. Er zit weer een week op en dat betekent tijd voor een nieuw reisverslag. Ik ben in middels een maand in Australie en die maand heeft zo zijn hoogte punten en zijn diepte punten gekend. Maar tot nu toe bevalt het meeste me prima. Maar nu over afgelopen week. Het weekend ben ik nog bij Mat en Michelle gebleven heb daar nog bij het een en ander geholpen in en rondom het huis. Maar met een ander gevoel dan het begin want in je hoofd speelt toch dat na het weekend je weer verder moet. En afscheid nemen is nooit leuk. Dit afscheid vond uiteindelijk pas op woensdag plaats. Maandag heb ik nog een dag bij andere mensen op de boerderij geholpen en die boden me een lift aan naar melbourne. Deze kans kon ik natuurlijk niet laten liggen en zo had ik mijn vervoer naar melbourne geregeld. Wat de mensen voor mij geregeld hadden op maandag middag is denk ik gelijk een van de hoogte punten tot nu toe. In het plaatsje Yackandandah hebben ze een opvang voor wilde dieren, normaal niet voor het publiek maar de mensen voor wie ik werkte hadden geregeld dat ik daar smiddags kon komen kijken en helpen. Zo heb ik baby wombats (soort reuze hanster) de fles gegeven, met kangoeroes gespeeld en koalas op nog geen merer gezien. Dinsdag heb ik bij Mat en Michelle geholpen, maar door de regen konden we niet zo heel veel doen. Woensdag ochten werd ik opgehaald door Lee-an en Tim die mij een lift hebben gegevn.naar melbourne. Tijdens de rit kwam er te spraken dat ze me rond maart nog wel een week zouden kunnen gebruiken, er dan een festival is. Dus mede daardoor en omdat ik er gewoon een super tijd gehad heb ga ik kijkrn of ik rond maart terug kan keren. De rest van de woensdag had ik een.mindere bui. Het hostel leven was weer wennen, ik had een beetje heimwee en wist even niet meer waar ik het zoeken moest. Maar met wat ondersteunende woorden van thuis. Ben ik donderdag met een goeie bui de stad gaan verkennen. Een stuk door de binnenstad naar de haven en toen de rivier gevolgt. Toen kwam ik het melbourne olympic park tegen. Waar ze volop bezig zijn met de voorbereidingen van de Australian open die maandag van start gaat. Ik wilde een kijkje nemen rondom het stadion en dat was geen probleem. Toen ik het terrein op liep bleknen er kwalificatie wedstrijden gespeeld te worden en zo heb ik de rest van de dag langs de tennisbaan gestaan, en onder andere de twee nederlanders Richel Hogenkamp en Thiemo de Bakker aan het werk gezien. Moe maar voldaan en ijskoud terug gegaan naar het hostel. Daar wat gegeten en toen lekker mijn bed in gegaan om er vanochtend weer fris op uit te trekken. Eerst een.tour door melbourne gevolgd van twee en half uur daarna naar de Eureka tower, hoogste gebouw in Melbourne, geweest. Wat een schitterend uitzicht ook weer. En de dag afgesloten opnieuw langs de tennis velden. Afgelopen week ook besloten om misschien naar Tasmanie te gaan en voor morgen staat er een tripje langs de great ocean road gepland. Tot de vokgende keer.

  • 16 Januari 2015 - 10:08

    Remon:

    Hi Tom,

    Overall vermaak jij je volgens mij prima. Natuurlijk zul je er zo af en toe even doorheen zitten en heimwee hebben, maar dat mag ook. Blijf je realiseren dat je nog steeds een hele bijzondere reis maakt en naast alle prachtige ervaringen daar ook heel veel van jezelf leert kennen. Vergeet dat hier veel voor jou geregeld was en werd. Blijf genieten en koester alle mooie momenten.

    Good luck.

  • 16 Januari 2015 - 11:03

    Je Allerliefste Zusje:

    Heej broer,

    Klinkt fantastisch! Blijf gewoon genieten want voor je het weet is het al weer tijd om terug naar nederland te komen. En dan zit je weer met mij opgescheept

  • 16 Januari 2015 - 13:49

    Gemma:

    Hoi Tom,

    Ik begin toch wel een beetje jaloers te worden als ik lees dat je zomaar even wat tenniswedstrijden zit te bekijken. Lijkt me super. Kan je niet regelen dat een tennisser mij wat lessen komt geven?
    Super dat je in yackand... een fijne tijd hebt gehad, want je zag daar van tevoren best wel tegen op. Dat ze voor je geregeld hebben dat je bij de wilde beesten kon helpen is wel heel leuk. Je hebt als nederlander blijkbaar een goede indruk gemaakt, want ze zullen dat niet voor iedereen doen.
    Dat je na deze gezellige tijd er even doorheen zat kan ik wel begrijpen. Je komt jezelf dan wel weer tegen. Een goed idee om dan contact te zoeken met het thuisfront. Je hebt jezelf echter weer goed herpakt, want ik lees daarna dat je weer allerlei activiteiten onderneemt.
    Blijf genieten van je bijzondere reis en verras ons weer met je avonturen.

    Liefs,
    Gemma

  • 16 Januari 2015 - 18:32

    Marian:

    hallo Tom
    Het is weer een geweldig verslag .Wat leuk om de wilde dieren te mogen verzorgen.
    En dat de mensen vragen of je weer terug komt.
    De tennisser Thiemo Bakker komt uit het Westland (Monster).
    Geniet er maar lekker van de eerste maand is al weer voorbij.
    En als je meer hoogte punten beleeft dan diepte punten dan is het half jaar zo om.
    groetjes Kees , Marian en de kids

  • 16 Januari 2015 - 20:01

    Nel:

    Hallo Tom

    Ja ik kan me goed voorstellen dat je het even moeilijk had toen je afscheid had genomen van je vrienden, maar verder is het weer een geweldig verslag geniet er verder van
    heel veel groeten van Gijs en Nel

  • 21 Januari 2015 - 14:18

    Annemarie:

    Hoi Tom

    Ook ik zit er wel eens doorheen, vooral als het de hele dag regent haha. A.s.vrijdag gaan wij het koopcontract tekenen van ons bedrijf en zijn we tuinder af. Ik zou zo weer 6 weken op vakantie willen en genieten van de vrijheid en de prachtige natuur. Jony zei toendertijd, Australië is mooi, Nieuw Zeeland mooier en Tasmanië het mooist. Dus pak die kans, ik dacht dat ze er 3 weken was geweest maar dat kan ze beter zelf zeggen. Maar ik zeg DOEN!!!! Geniet en denk af en toe maar aan dat koude kikkerlandje, want het is amper boven de nul graden.

  • 21 Januari 2015 - 23:05

    Aad:

    he Tom,

    Het gaat lekker zo .In alles wat je doet lukt het niet altijd ,maar zoals je je eerder vertelde dat hoort bij het ouder worden. Word je groot van!!!! Maar leuk om weer een lang en toch weer leuk bericht te lezen.
    Ook bij jouw regent het wel eens begrijp ik .Dus van de branden in Australie merk je nog niet veel ,mooi werk.En ook even beestjes de fles geven ,je bent al knap aan het oefenen met die flesjes ,ook goed voor later.!!! Maar genoeg gekheid veel plezier en tot ziens.

    aad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 9101

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 18 Juni 2015

Australië

Landen bezocht: