tennan creek, alice speings, uluru en kings canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu tennan creek, alice speings, uluru en kings canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

tennan creek, alice speings, uluru en kings canyon

Door: tom van dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

24 Mei 2015 | Australië, Alice Springs

Zo weinig als ik vorige week gedaan had zoveel heb ik deze week gezien.

In Mount Isa zijn we de mijnen in geweest en hebben we een tour gedaan. Dit was wel interresant en de gids had een goed gevoel voor humor dus hebben we veel gelachen. De volgende dag was het tijd om Mount Isa achter ons te laten en Richting Tennan Creek te rijden. Hier zouden we de nacht door brengen om vervolgens richting Alice Spings te rijden. We hadden nooit gedacht dat er zoveel te beleven was in Tennan Creek. Het hostel zag er op de kamer na waardeloos uit. En er liep een beetje vreemd volk rond. Zo werd er gevraagd of we een auto van punt a naar punt b wilden slepen. Geen probleem maar het werd steeds meer verdacht om dat dit moest gebeuren als het dobker was zodat niet iedereen het zou zien. Gelukkig konden we de volgende ochtend weer verder. Nog iemand meegenomen die ook richting alice springs wilde zo dat de benzine kosten pp nog minder werden. Onderweg nog gestopt bij de red marbels. Dit zijn meerdere rotsformaties. Was wel indrukwekkend. Tegen de middag kwamen we in Alice Springs aan en dit was totaal het tegenover gestelde van wat ik had verwacht. Het was redelijk modern en zag er redelijk groen uit. Het hostel bevalt ook prima drie persoonskamer met een koelkast en goede bedden, dit is ook niet overal vanzelf sprekend. Hier twee nachten gebleven, zo konden we na de 1500 kilomter in drie dagen even uitrusten en vervolgens naar uluru te gaan. De bekenste rots in Australië. Ik moet zeggen dat ie ook behoorlijk indrukwekkend was. We zijn een stuk omhoog geklommen en wat een uitzicht heb je dan. Vervolgens naar een"resort" om de nacht door te brengen. Sot was zo duur dat we besloten om de volgende dag weer verder te gaan. Dus sochtends nog naar de olgas geweest, dit is ook een rots formatie vlak bij uluru. Hier konden we niet omhoog klimmen, maar waren we al niet van plan want we moesten nog vijf uur rijden richting kings canyon. Bij kings canyon aangekomen ook weer gelijk de rotsen beklommen. Dit was weer totaal anders dan uluru. Het gebergte is veel uitgebreider en loopt om een vallei heen. Waar normaal gesproken een beekje doorheen loopt maar omdar het al vier jaar niet geregeend heeft stond het beekje droog. Omdat we geen water bij ons hadden maar een klein stukje gewandeld en besloten de volgende dag wat meer te doen. Savonds nog dingo's gezien die over het hostelterrein liepen. Volgende ochtend vroeg uit bed om nog een stuk over de kings canyon te lopen en daarna terug in de auto richting alice springs.
Hier zitten we nu een paar dagen. Ik pak maandag de bus richting darwin en Rick en Niek gaan met de auto richting Adelaide. Het is vreemd om te bedenken dat we ondertussen al een maand samen hebben gereisd. De tijd is echt voorbij gevlogen en het was super een van de hoogte punten voor mij was het daintree rainforest met zijn vijfen maar ook zeker de lekkere hollandse muziek in de auto.
Voor mij is het einde van het reizen in zicht ook al heb ik nog zeven weken. Komende week zie ik mijn laatse niewe bestemming Darwin waar ik nog een tour ga doen. Als het meezit zie ik ook een stel dat ik in de eerste week van mijn reis heb ontmoet. Vervolgens vlieg ik 2 juni richting melbourne om de trein te pakken richting Tim en Lee-anne waar ik mijn laatste weken in Australië zal doorbrengen.
Tot de volgende keer.

• 24 Mei 2015 - 11:17

Pa:

Hoi Tom,

Het was weer een prachtig verhaal. Blijf genieten, voor je het weet ben je weer in Holland.

groet pa.

• 24 Mei 2015 - 21:54

Marian:

hallo Tom
    Zo te lezen heb je weer heel veel gezien.
    het zal weer afzien zijn om alleen verder te gaan.
    Maar in Melbourne zie je weer oude bekenden.
    Geniet er nog maar van de 7 weken zijn zo voorbij.
    groetjes kees, Marian en de kids.

• 25 Mei 2015 - 10:47

José:

Ha Reiziger,
    Wat een gave foto's had je op Facebook gezet. Jullie zijn wel waaghalzen: midden op zo'n drukke snelweg gaan staan om een kiekje te maken en zonder veiligheidsgordels die grote stenen beklimmen!!!
    Succes in je eentje; voor je het weet kom je weer anderen tegen waarmee je op stap kunt.
    Groeten, José

• 25 Mei 2015 - 14:25

Nel Holierhoek:

Hallo Tom

Het zal eerst best even tegen vallen om alleen verder te moeten, na zoveel weken samen te zijn geweest. Maar wat gaat de tijd snel nog maar 7 weken en dan sta je weer op hollandse bodem. Wij wensen je goede reis naar Melborn.

Groetern van Gijs en Nel

• 26 Mei 2015 - 15:42

Karin En Robert:

Hallo globetrotter,
    fijn dat je ons zo op de hoogte houdt van je omzwervingen.
    Heb je nog aboriginals gezien of ontmoet bij uluru.? Hele heilige plek voor hen.
    mooi om te horen dat je de Nederlandse muziek zo gaat waarderen als je daar zit. ..
    Zo zie je maar ; je bent en blijft een Hollander.
    Nog een paar fijne weken downunder en tot snel weer.
    We zijn trots op je, Tom.

Robert en Karin