the whitsundays, mission beach, cairns. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu the whitsundays, mission beach, cairns. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

the whitsundays, mission beach, cairns.

Door: Tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

01 Mei 2015 | Australië, Cairns

Weer een drukke week erop zitten. Van the whitsundays tot aan het great barierre reef.
Afgelopen zondag stapte ik op de boot, om in twee en halve dag the whitsundays te verkennen. De eerste dag op de boot gingen we naar een kleine baai waar we konden snorkelen. Ik debk dat we er twee uur in het water hebben gelegen. Het koraal em de vissen vielen niet tegen. Het enige wat opviel is dat er al zoveel van het koraal dood is. Daarna naar de plek waar we de nacht zouden door brengen. Met een ondergaande zon achter ons en de voeten in de hottup was dit natuurlijk genieten. Volgende dag stond er een ontbijtje met de schilpadden, en helaas de zeemeeuwen op het programma. Daarna naar een uitkijk punt waar we over the whitesundays uitkeken. Wat een uitzicht. En door de stroming van de rivieren is het elke keer weer anders. Toen we het wel gezien hadden zijn we afgezet op wbite heaven beach. Een van de beste stranden en voor vele het beste strand van Australië. Ik denk dat ik persoonlijk wineglassbay op Tasmanië de voorkeur geef. Na een paar uur op het strand gelegen te hebben zijn we naar een plek gegaan waar we weer konden snorkelen. En ben ik nog wezen duiken. Ook dit was weer een ervaring . Zoveel vissen en ik kan zeggen dat ik weer een haai gezien heb. Vervolgens weer naar de plek toe om te over nachten. De volgende ochtend met schildpadden wezen snorkelen en vervolgens de weg terug naar de haven. In het hostel zaten Niek en Rick al te wachten. Eerst nog even naar de twee gouden bogem.geweest voor de lumch en daarna stond er een autorit van zes uur op het programma. Tijdens de autorit kom je van alles tegen. Vam spookdorp tot niemands land en.van levende tot dode kangoeroes. Alles ging goed tot aan de laatste vijf kilometer. Hier gaf de tomtom niet het exacte adress waardoor we een afslag gemist hebben en.even later door de pitie aangehouden werden voor te hard rijden. Zelfs de agent zei nog dat als we de juiste afslag hadden genomen er niks aam de.hand was geweest. De volgende dag in mission beach gingen niek en rick skydiven en heb ik een regenwoud wandeltocht gedaan. Dit was samen met drie meiden, waarvan twee nederlandse die ik twee maanden eerder ben tegengekomen. Het begin van de tocht viel een beetje tegen en de uitspraak dat het wel een beetje op de veluwe leek was wel van toepassing. Maar na een uur lopen dan toch wel in het regenwoud aangekomen en daar ving de adrenaline wel even omhoog van de grote spinnen die midden in het wandel pad zaten. We zijn er alle vier uitgekomen en hebben het overleefd. De volgende ochtend in de auto gestapt richting cairns. Daar eerst de boete betaald en daarna naar het hostel gegaan. Eenmaal daar aangekomen viel het allemaal een beetje tegen. Het hostel en Cairns zelf. Wij het hostel van binnen bekeken en.toen maar besloten om de zelfde dag nog maar ergens anders te gaan kijken. Want het eerste hostel viel van ellende nog net niet uit elkaar. Hostel gevonden en.het is net een hotel. Betalen we ook wel wat meer voor maar ach. Gister de hele dag op de boot gezeten. En drie keer in het great barierre rif gedoken. Een onvergetelijke ervaring. Helaas geen haai van dichtbij gezien maar het koraal is ondanks dat er al een groot gedeelte is afgestorven nog zo indrukwekkend. Vandaag gaan we naar het daintree rainforrest waar we een of twee nachten zullen verblijven. Vervolgens een stuk naar het zuiden om na een bezoek aan.magnetic island, aan de hellse trip nar alice springs te beginnen.

  • 02 Mei 2015 - 09:36

    Guusta & Gerda & Gemma:

    Hoi Tom,

    we hebben de Whitsunday eilanden op het internet opgezocht, wat zijn die mooi! Beetje arrogant (niet?) dat jij met zoveel moois om je heen toch de voorkeur geeft aan het strand van wineglassbay op Tasmanie !

    Denk je erover om te blijven? Kom ik zeker bij je op bezoek.

    liefs, Guusta


    Hoi Schat,
    Ik ben in ieder geval blij dat je de spinnen overleefd hebt. Ik denk dat ik gillend zou zijn weggelopen. Heel veel plezier, sterkte en succes tijdens de rit naar Alice Springs. Ik weet dat je dat als een groot avontuur ziet.
    kus ma (vanuit Rodersdorf)



    Hoi neefje,
    Vanmorgen in bed je reisverslag gelezen. In een woord WAUW. Ook je foto's op facebook zien er fantastisch uit. Duiken met een schildpad! Voor de haaien zou ik gillend zijn weggezwommen. Spinnen doen mij niet zoveel, ik denk echter dat ze daar wel wat groter zijn geweest. Leuk dat je met 2 nederlanders optrekt. Fijne autorit naar het binnenland. Krijg ik nog een kaartje van je?

    Liefs,
    Gemma

  • 02 Mei 2015 - 21:16

    José:

    Ik ben ook niet zo dol op spinnen, maar onze stofzuiger lust er wel pap van en zo'n spuitbus weet er ook wel raad mee! Het is bijna niet bij te houden wat jij allemaal beleeft/ziet Tom. Zo te horen ben je nog niet afgestompt en weet je alles nog te waarderen. Blijf genieten van al dat moois om je heen. Leuk dat je ook steeds weer mensen tegenkomt die je eerder tijdens je grote avontuur hebt ontmoet. Zo zie je dat de wereld toch maar klein is!
    Tot volgende week; we zijn benieuwd wat je dan weer te vertellen hebt.

    Knuffels uit Brabant.

  • 02 Mei 2015 - 22:06

    Marian:

    hallo TOM
    Het is iedere week weer spannend wat je allemaal gezien en meegemaakt heeft.
    Wij wensen jou nog heel veel plezier en blijft maar genieten van alles.
    groetjes Kees ,Marian en de kids.

  • 03 Mei 2015 - 12:25

    Je Zus:

    Hoi Broertje,

    Leuk om weer eens iets van je te lezen. Je hebt haaien gezien, heb je nu wel al je armen en benen nog?
    En dat jullie gewoon op de foto durven met die enorme spinnen! Ik kreeg de rillingen alleen al bij de foto.
    Ik ben de hele week samen met papa thuis geweest. Naja het is dat we gister uiteten zijn geweest anders hadden we elkaar helemaal niet gezien.

    Ik ben blij dat je nu echt aan het genieten bent en dat is ook te zien op je foto's.
    Heel veel plezier met iedereen waar je nog mee rond gaat trekken en ik hoor snel wel weer wat van je!

    kusje van je zusje
    p.s. Vergeet je niet om naar de kapper te gaan! Mag op mijn kosten ;p

  • 03 Mei 2015 - 13:01

    Pa:

    Hoi Tom,

    Mooi man wat jij allemaal doet, ziet en onderneemt. Blijf zo doorgaan.

    Groet pa.

  • 03 Mei 2015 - 13:19

    Nel Holierhoek:

    Hallo Tom

    Wat een onderneming en dan nog zeggen geen haai gezien, ik moet er niet aan denken, en dan die spinnen ik ben niet bang voor een spin hier maar daar die zijn zeker heel wat groter.
    Geniet zeker van het mooie weer hier is het prut

    groeten van Gijs en Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 9078

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 18 Juni 2015

Australië

Landen bezocht: