1770, airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu 1770, airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

1770, airlie beach

Door: Tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

24 April 2015 | Australië, Airlie Beach

Afgelopen week weer behoorlijk wat mee gemaakt.
De plannen zijn zoals gewoonlijk weer 25 keer veranderd, maar daar raak je aan gewend.
Ben in agnes water veel bekenden reizigers tegen gekomen die ik eerder heb leren kennen. Dat is iets wat echt super is aan de oostkust. 9/10 mensen trekken naar het noorden dus je komt elkaar altijd wel weer ergens tegen. In agnes water zelf niet meer zo heel veel bijzonders gedaan. Er was ook niet zoveel te doen maar ik moest wachten op de boot die met een beetje geluk woensdag zou vertrekken.
Maar het plan van de boot ging niet door, het totale plaatje ging me toch een beetje teveel kosten en met vier man tien dagen op een boot zag ik ook niet zo zitten. In plaats daarvan hing er een advertentie in het hostel van twee mannen die naar airlie gingen en nog twee plaatsen over hadden. Aan de namen op de advertentie, Rick en Niek, kon ik opmaken dat het om nederlanders ging. Hun gevraagd of ze nog steeds een plek hadden. Dit was het geval en dinsdag zijn we met zijn drieen, met de auto richting het noorden gereden. Omdat je in Australië al snel de hele dag in de auto zit om van a naar b te komen was er besloten om een tussenstop in Mackay te maken. Het was goed dat het maar voor een nachtje was want we hadden het idee dat het hostel ook een soort daklozen opvang was. Volgende ochtend snel in de auto gestapt en naar airlie gereden. Omdat de zee vol zit met stingers, een redelijk gevaarlijke kwal, word het afgeraden om te zwemmen. Maar omdat het gemiddeld dertig vijfendertig graden is is het toch wel lekker om ergens te kunnen afkoelen. Dus hebben ze een lagoon aangelegd. Dit is een zwembad waar omheen een strand is aangelegd. Hier kan je heerlijk genieten van de zon en tegelijkertijd afkoelen. Savonds met Rick en Niek de kroeg op gezocht en voordat we het wisten was het drie uur snachts. Zij zijn vandaag op de boot gestapt vpor drie dagen. Ik een wasje gedraaid want dat moet zo af en toe ook eens gebeuren. En ik stap zondag op de boot voor drie dagen.
Daarna zullen we met zijn drieen door naar cairns rijden en als allrs goed bevalt gaan we met zijn drieen naar Alice Springs.
Maar zoals ik in het begin gezegd heb de plannen zullen nog 25 keer veranderen.

• 24 April 2015 - 13:00

Jony:

Hi Tom,
    Leuk om al je verslagen te lezen! Niet te geloven hoeveel je al hebt gedaan aan leuke dingen! Geniet nog maar van de relaxedheid daar ;-)
    Ben benieuwd naar de volgende... Oh ja ik heb nog wel een foto van een dingo voor je... Alleen bij ons kwam hij wel akelig dichtbij! Hij deed niets, maar door al die waarschuwingen wordt je gewoon bang gemaakt!
    Tot snel & veel plezier!
    Groetjes jony

• 24 April 2015 - 20:47

Ma:

Hoi schat, het was fijn je vanochtend weer even via skype gezien en gesproken te hebben. Ik wil je heel veel plezier met je boottocht toewensen. Je weet het: ik ben trots op je. Kus

• 26 April 2015 - 16:39

Nel Holierhoek:

Hallo Tom
    Dat weer bij jou kan je niet iets van de warmte naar ons sturen het is hier koud en bewolkt af en toe regend het. Ik wens je veel plezier op de boot en geen windkracht 9 of 10. Heb jij ook last gehad van het noot weer, de overstromingen en harde wind. Nu geniet van alles en tot mail

groeten van Gijs en Nel

• 27 April 2015 - 23:29

Marian:

hallo Tom
    Leuk om met een paar Nederlandse jongens op te trekken.
    Geniet er maar lekker van.
    groetjes Kees,Marian en de kids.

• 28 April 2015 - 09:18

Marjolein:

Hey Tom,
    Wat een leuk verhaal weer! Wat ga je allemaal zien op die boottocht van drie dagen? Leuk dat je mensen hebt gevonden om een stukje mee op te trekken. Ben erg benieuwd naar Uluru! Veel plezier! groetjes, Marjolein