fraser island, agnes water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu fraser island, agnes water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

fraser island, agnes water

Door: Tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

19 April 2015 | Australië, Agnes Water

Op een zonnige zondag ochtend is het tijd voor een volgend verslag.
Afgelopen week weer aardig wat gedaan en ook het besef gekregen dat ik over minder dan drie maanden al weer thuis zit. Aan de ene kant nog alle tijd maar aan de andere kant was het toch wel beetje schrikken dat het nog maar drie maanden waren.

Zaterdag heb ik doorgebracht in Hervey bay. Klein plaatsje niet heel bijzonder. Maar lekker aan het strand lopen en liggen is nooit verkeerd. Zondag ochtend werd ik opgehaald met de bus om naar Fraser Island te gaan. Dit is het grootste zand eiland ter wereld. Met helder blouwen meren en een schitterende natuur. Op het eiland werden we rond gereden in een cabine van een bus die op een really vrachtwagen was gemonteerd. Lastig uit te leggen en heb er ook geen foto van zit ik me te bedenken. De chauffeur was super. Hele dag door grappen maken en als je die achter het stuur bezig zag lag je gelijk al in een deuk. De eerste stop op het eiland was laje Mckanzie een schitterend lake. En ongelooflijk helder. Hier xouden we drie uur doorbrengen en daarna een lunch hebben. Vrienden gemaakr met een Italiaan, een Canadees en een Duitse. Zo we wafen een lekker internationale groep. Beetje rond het meer gelopen en stukken gezwommen. Daarna een goede lunch en vervolgens twee keer een wandeking. Terwijl we in debus zaten vertelde chauffeur Sean over alle wilde dieren op het eiland het zou vol zitten met slangen en dingo's. De eerste wandeling van de dag was naar een kleiner meertje en dan verder het eiland op. Was een mooie wandeling maar waar we ook keken geen wilde dieren. Sean liep zelf biet mee want hij moest de vrachtwagen naar het volgende punt brengen. Toen bij een klein dorpje aangekomen waar ze vroeger woonden en bomen kapten voor de hout industrie. Van hier ging de tweede wabdeling van start door het regenwoud. Ook dit keer weer het maakte niet uit waar we keken, wilde dieren zagen we niet. Toen we bij het eindpumt waren stond Sean ons op te wachten met koffie en thee en jahoor onder weg had hij een dingo gezien. Niemand van ons die het kon bevestigen dus we vonden het een beetje verdacht. Na de koffie naar het strand om de zonsondergang te zien. Daarna een buffet en slapen want we moesten de volgemde dag vroeg op. Nu zijn de beddn.hier al niet al te groot maar op het eiland heb ik voor het eerst mee gemaakt dat ik niet rechtuit in mijn bed kon liggen. Volgende dag naar de Champagne pools, een uitzicht punt en een klein riviertje. De hele dag was langs het strand. En zowaar een zeearend gespot die net een slang te pakken had. Sean moest het ons even laten zien dus gooide het stuur om en voordat we het wisten stonden we op een plaats delict. Nou zegt steve irwin jullie natuurlijk wel wat nou Sean kon zijn broer zijn. Hij begon dat de slang de meest giftige ter wereld was en dat we moesten uit kijken. Maar voordat we het wisten pakte die de slang op. Nou zat er weinig leven meer in maar toch. Eind van de middag werden we weer afgezet bij het resort. Zijn wij met zijn vieren nog naar het strand gegaan in de hoop een dingo te zien maar weer niks. We begonnen ons af te vragen of ze er wel echt waren. Na het eten was het tijd om terug te stappen op de boot en met nog een laatste blik op het eiland zagen we toch een dingo. De volgende dag zou ik vanuit Harvey Bay naar Agnes water trekken. Waar ik nu nog steeds ben. Hier een scooter tour gedaan. Waarop we op een kleinere versie van een harley davidson de omgeving gingen verkennen. Veel ka.goeroes gezien en het was een super ervaring. Verder een beetje gewandeld.
Waarschijnlijk dat ik komende week op de boot stapvoor tien dagen en. Vanaf hier naar the whitesundays zeilen. Dus als er geen verslag verschijnt vrijdag of ben ik laat of zit ik op de boot.
Tot de volgende keer.

  • 19 April 2015 - 11:03

    Marian:

    hallo Tom
    Wat een belevenis allemaal .
    En wat gaat de tijd toch snel.
    Iedere week weer leuk om je verslag te lezen.
    Geniet maar lekker ook van het mooie weer, want bij ons is het koud en maar 10 graden.
    groetjes Kees ,Marian en de kids

  • 19 April 2015 - 11:08

    Marian:

    hallo Tom
    Ik heb net je foto s bekeken.
    Wat een mooie en stoere foto s.
    groetjes Marian

  • 19 April 2015 - 14:21

    Pa:

    Hoi Tom,

    Alweer een fantastisch verhaal. Ik heb het met plezier gelezen. (beetje jaloers hier maar koud en zeker geen weer om te zwemmen) Blijf genieten, ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    groetjes pa.

  • 19 April 2015 - 18:42

    Nel Holierhoek:

    hallo Tom

    Wat leuk om weer even je verslag te lezen, wat zie en maak jij veel mee en dan het weer alleen daarom zou ik je na doen, maar nee zolang van huis dat hou ik niet vol. Ja je mailt nog 3 maanden de tijd gaat zeker snel voor je het weet zit je op de terug weg. Geniet en ik verlang al naar het volgende verslag.

    groeten van Gijs en Nel

  • 19 April 2015 - 20:11

    Gemma:

    Hoi Tom,

    Het klonkt weer super wat je hebt gedaan. Als ik zo de foto's zie is fraser island heel mooi. Iedere keer weer goed om te lezen dat je weer nieuwe vrienden maakt. De 3 maanden die je nog hebt lijken je kort, maar volgens mij ben je nog heel wat van plan en heb je daar ook nog wel de tijd voor. En je weet als je terug komt wachten de maarseveenseplassen die op fietsafstand zijn.
    Geniet ze weer de komende tijd.
    Liefs ,
    Gemma

  • 20 April 2015 - 11:52

    Karin En Robert:

    Hallo Tom,
    dat ziet er wel stoer uit zo'n mini-harley davidson. Gelijk verslaafd zeker?
    En inderdaad, je tijd vliegt om als je zoveel doet als jij. Maar dat genieten houdt niet op als je weer op hollandse bodem staat. Dat gaat gelukkig gewoon door.
    Maak er nog wat moois van, we leven met je mee.
    liefs van je oom en tante uit den hoorn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 9071

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 18 Juni 2015

Australië

Landen bezocht: