mooloolaba, Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu mooloolaba, Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

mooloolaba, Hervey Bay

Door: Tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

11 April 2015 | Australië, Hervey Bay

Het is nu officieel ik blijf nog een maand langer in Australië. Afgelopen week geregeld dat mijn vlucht is verzet.

Brisbane zelf viel mij niet tegen. Het enige was dat het er goed benauwd was. Ik ben sochtends op pad gegaan en heb een flink stuk langs de rivier die midden door de stad loopt gewandeld. De rivier zelf zag er niet uit maar de omgeving was super. Overal parken en ze hadden zelfs een strand/zwembad aangelegd. En dat midden in de stad. Na een paar uur gewandeld te hebben maar terug gegaan naar mijn hostel om bij te komen. Savonds nog een stuk wezen lopen bij de zons ondergang wat weer een totaal ander beeld van de stad geeft. De volgende ochtend was een redelijk spannend moment kon ik mijn vlucht om zetten en zo ja hoeveel zou dat gaan kosten. Hiervoor moest ik naar een chique kantoor waar ik met mijn kleren, door de backpack en het beperkt wassen niet de netsten en schoonst niet echt thuis hoorde. Maar ach wat moet je dan. Mijn vlucht kon om gezet worden en d kosten vielen ook wel mee, zo gezegd zo gedaan en in plaats van zestien juni stap ik nu 14 juli in het vliegtuig en kom ik aan om kwart over een smiddags de volgende dag.
Na het geregeld te hebben moest ik een paar uur wachten voordat de bus naar het plaatsje mooloolaba, aan de sunshine coast, vertrok. Dit plaatsje was me aangeraden omdat het even mooi was als de andere llaatsen alleen wat minder toeristisch.
Hierdoor was er ook een stuk minder te doen, dus maar een paar dagen aan het strand gelegen. In het hostel een meisje uit nederland gezien die ik in port macquirie al had ontmoet. Ook bleken er nog wat andere nederlanders te zijn en hebben we met zijn alle wat tijd doorgebracht. Het is wel leuk om telkens weer dezelfde gezicbten tegen te komen. Dit valt wel op aan de oostkust dat je steeds dezelfde mensen treft. Ergens ook wel logisch want iedereen of negen van de tien mensen trekken van sydney naar cairns. Nog een avondje wezen stappen en de volgende dag de bus gepakt naar Hervey Bay, waar ik vandaag op verkenning ben gegaan. Wel een leuk plaatsje maar ondertussen zijn alle plaatsjes aan de kust, weer een ander ksutplaatsje. Hier wel meer vissers dan in de andere plaatsjes. Ook nog een openwater zwemwedstrijd gezien. Morgen staat een twee daagse tour naar het bekende en grootste zandeiland, fraser island, op de planning.
Tot de volgende keer

  • 11 April 2015 - 12:38

    Ma:

    Hoi schat, heel veel plezier op Frasier Island.
    Kus en knuffel ma

  • 11 April 2015 - 15:38

    José:

    Ha Tom, ook al heb je deze week geen spectaculaire dingen gezien/gedaan, bij onze dagelijkse sleur van ons leven vergeleken maak jij nog heel veel mee. Gezien het aantal dagen dat jij op het strand doorbrengt zal je er ondertussen wel uitzien als een zuiderling. Kan je nog eens wat foto's plaatsen, hier of op FB? Nog veel pezier! Groeten, Jan en José

  • 13 April 2015 - 22:27

    Marian:

    hallo Tom
    Het is wel een goed teken dat je een maand langer weg blijft.want dan heb je het goed naar je zin.
    Het is afgelopen weekend bij ons bedrijf in Naaldwijk KOM IN DE KAS geweest.
    Het was erg druk.
    Geniet maar lekker verder en tot de volgende week.
    groetjes Kees, Marian en de kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 9067

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 18 Juni 2015

Australië

Landen bezocht: