Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

27 Maart 2015 | Australië, Byron Bay

Nu ik hier op vrijdagavond aan mijn verslag bezig ben besef ik pas hoe snel afgelopen week voorbij is gegaan. Redelijk veel gedaan en dat geeft een goed gevoel.

Het weekend heb ik doorgebracht in Lennox head. Waar ik steeds meer mensen leerde kennen en je savonds met zijn alle eet en overdag naar het strand gaat. Verder gewandeld en een stuk gefietst.Zondag middag was er regen voorspelt. En dat is niet een buitje zoals wel in nederland gewend zijn. Nee binnen vijf minuten stonden de straten blank. Maandag ook weer met een groep naar het atrand geweest. Dinsdag was het tijd om verder te trekken en wel naar het beroemde Byron Bay. Iemand die ik in Lennox head had ontmoet vroeg of ik met hem mee wilde rijden en zo ben ik door hem voor de deur vam het hostel afgezet. Dit was om tien uur maae ik kon pas om elf uur inchecken dus maar gaan lopen in de omgeving. Zo gezegd zo gedaan en voordat ik het wist was ik op het oostelijkste puntje van australie. Daarna door gelopen naar een vuurtoren waar vamaf je een.geweldig uitzicht had over de baai. Vanaf daar ook een groep vam 25 dolfijnen gezien. Maar die heb ik ondertussen al zoveel gezien dat dat ook niet meer ze bijzonder is, nee grapje, blijft iedere keer bijzonder. Smiddags kwam er een duikschool een proefles duiken geven die je voor niks kon volgen. Dus ben ik wezen duiken en gelijk voor de volgende dag een duik in de oceaan geboekt. Wat een ervaring was dat. Ik kan nu officieel zeggen dat ik met haaien heb gezwommen. Het beviel zo goed dat ik op het moment een cursus aan het volgem.ben om.mijn brevet te halen. Woensdag avond.wezen bbqen op het hostel terrein en weer veel nieuwe vrienden gemaakt waar ik savonds mee optrok.
Woensdag dus wezen duiken. Dondersag mijn cursus betaald en moest ik gelijk theorie leren. Dit kon tussen de twee en acht uur duren dus donderdag middag heb ik de hele dag achter de computer gezeten. Vandaag de hele dag in het zwembad op duikskills geoefend zodat we in het weekend weer in de oceaan kunnen duiken en ik zondag hopelijk mijn brevet haal.

Tot de volgende keer.

  • 27 Maart 2015 - 18:02

    Gemma:

    Hoi Tom,
    Ik was al benieuwd hoe je proefduik was bevallen. Na het lezen van je verhaal weet ik dat. Ik heb zelf een paar keer een proefduik gemaakt en dat was fantastisch. Goed van je dat je nu een cursus volgt met een brevet als afsluiting. Fijn dat je ook contact hebt met anderen en samen ook dingen doet. Jammer dat het regende, maar ik denk dat het weer daar wel sneller opknapt dan hier. Hier is het momenteel koud en nat.
    Geniet ze de komende week maar weer.
    Liefs,
    Gemma

  • 27 Maart 2015 - 19:47

    Nel Holierhoek:

    Hallo Tom

    Ook wij zijn 12 dgn. weggeweest het was er niet zo warm als bij jou maar wel lekker weer, we zaten op Cran Canaria. Ik heb je 2 reis verslagen door gelezen wat reis jij veel af zeg en wat zie je jij veel zeg. Het is telkens weer leuk om je verslagen te lezen. Wij wensen je veel plezier en tot volgende week

    Gijs en Nel

  • 27 Maart 2015 - 19:47

    Marian:

    hallo Tom
    Wat goed dat je, je duikbrevet gaat halen
    En dat je nu meer contact met andere heeft.
    Geniet maar lekker van alles en van het mooie weer.
    groetjes Kees , Marian en de kids.

  • 27 Maart 2015 - 20:27

    Ma:

    Hoi schat,

    Je hebt weer een leuk stukje geschreven. Fijn te horen dat je -nu in de hostels aan de oostkust- wat meer aansluiting met andere backpackers hebt en dat je nu ook wat meer samen met anderen doet. Via de app heb ik van jou gehoord dat je ook een gezellig duikgroepje hebt. Belangrijk want daar trek je toch ook een paar dagen mee op. Nu nog twee dagen cursus (eventjes goed je theorie leren:-)) en dan je brevet halen. Heb je er de resterende periode in Australië ook nog plezier van.
    Kus en knuffel

  • 27 Maart 2015 - 22:39

    Je Zusje:

    Hej broer,

    klinkt fantastisch en wat fijn om te horen dat je het weee naar je zin hebt en al meer contact hebt met andere bavkpackers.
    Wat ben ik jaloers als ik al jou verhalen hoor.
    heel veel succes voor het behalen van je brevet. En ik ga mijn best doen voor mijn theorie, zodat jij nog wat langer in australie kan blijven. Want ja het is natuurlijk een beetje zonde als je weer terug komt alleen omdat ik mijn theorie niet heb gehaald en jij terug komt om te zorgen dat ik hem de tweede keer wel haal ;)

    kusjes je zusje

  • 28 Maart 2015 - 08:24

    Guusta:

    Hi neef,

    Wat heb jij een vreselijke tijd! Verschrikkelijk, de hele dag aan het strand, duiken leren, altijd weer die dolfijnen die het uitzicht storen. BBQ en uitslapen. Was je beter thuisgebleven had je gezellig in de regen en kou in de tuin kunnen werken!


    liefs,
    Guusta

  • 29 Maart 2015 - 21:04

    Robert En Karin:

    Hoi Tom,

    wauw, toch krijg je elke keer weer die dolfijnen op je pad. Nog even en je duikt ermee... Of ga je toch liever voor die haaien? Erg gaaf allemaal wat je meemaakt. Have fun, Karin.

    Hoi Tom besef je wel dat je bij de mooiste koraalriffen van de wereld gaat duiken want ik hoorde van je moeder dat je je brevet gehaald heb. Duikse maar wees wel voorzichtig voor de roggen en de haaien met die witte onderbuik. Veel plezier en stuur mooie onderwaterfoto's.
    groeten Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 9063

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 18 Juni 2015

Australië

Landen bezocht: