port macquarie, mclean, Lennox Head - Reisverslag uit Lennox Head, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu port macquarie, mclean, Lennox Head - Reisverslag uit Lennox Head, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

port macquarie, mclean, Lennox Head

Door: Tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

22 Maart 2015 | Australië, Lennox Head

Een rustige zondag. Met afwisselend een bui en dan weer zon. Maar wel gemiddeld 30-35 graden. Dat is het leven voor zover aan de Oostkust.
Na een paar super dagen in Newcastle gehad te hebben was het de laatste dag regenachtig, helaas, ik wilde gaan zandboarden maar dat werd me met dat weer afgeraden. Dus maar besloten om de haven en het dorpje zelf te gaan verkennen. Newcastle is een leuk oud dorpj. Met een grote have. Terwijl ik langs de kust liep kwamen er verschillende grote olie tankers in en uit de haven varen. Ondee begeleiding. Savonds een potje poule gespeeld en toen maar bed gegaan. De volgende ochten had ik de greyhound om half tien en zou ik om 14:20 aankomen in port maqcuarie. Tijdens de rit genoten van het uitzicht. Toen we aankwamen in port maqcuarie en ik de bus uit stapte zag ik twee mensen die ik in.newcastle had ontmoet. Even.gepraat en ze zeiden dat port macquarie een leuk en gezellig dorpje was. Zij pakten de bus naar byron bay. Toen ik wilde navrafen waar ik heen moest voor mijn hostel zag ik een minivan staan waar heel groot op stond beachside, de naam van het hostel. Bleek dat ik werd opgehaald bij de drop off en.naar het hostel werd gereden. De eerste indruk van het hostel was dat het een beetje een hippie plaats was. iedereen was relaxed en er was weinig stress. Tijdens de rit vertepde een van de managers dat ij voor twintig dollar elke ochtend kon.surfen. Dus ik heb elke ochtend op de plank gestaan. Na een rondleiding mijn spulleb op de kamer gedropt en boodschappen gaan doen. Toen ik twrug kwam bleek dat er een andere nederlandse op de kamer lag. Dus raakte we aan de praat en bleek ze ook nig uit de buurt te komen. Namelijk nootdorp. Zij was er al wat langer en.kende de andere backpackers wat beter. Ben met hun gaan optrekken. Zo waren we elke okchtend met een groep aan.het surfen en smiddags deden we wat ander. Zo zijn we een.middag naar het koala ziekenhuis geweest en zijn we een andere middag een kustwandeling van zeven kil9meter wezen doen. Savonds beetje poolen met een.biertje in je han. Paar keer met verschillende hele goede vis en chips wezen eten en we hebben uittgebreid sint patricks day gevierd. De een na de ander trok weer door. En.dus bleven ik en Cam, een canadees over. De laatsge dag sochtends wezen surfen en sniddags aan het strand gelegen. Die avond hadden we om kwart voor twee snachts de bus. Ik tot aan Grafton en hi' zou door reizen naar Byron Bay. Tijdens de busreis was het pikdonker en kon ik niet veel zien. Toen ik in Grafton bij een benzine pomp werd afgezet bleek dat ik nog ander halve kilometer langs de snelweg naar het dorp zelf mo3st lopen om daar een bus of trein naar mclean tr pakken. Was ook wel weer wat opzich om in.het donker langa de snelweg te lopen. Maar dat heb ik overleefd. Nu hoor ik zo nu en dan het geklaag over de treinen en.bussen in Nederland maar hier in Australie is dat af en toe ook een zooitje. Ten.eerste bleek er geen trein te reiden van Grafton naar Mclean.en zou er een bus zijn die vertrok vanaf het station. Nergens een bus gezien. Ik het aan iemand gevraagd en die zei dat ik beter ergens in het dorp zelf kon wachten. Ik naar de plek gelopen daar anderhalf uur gewacht en uiteindelijk kwam de bus. In mclean zou ik weer gaan woofen. Dit keer bij Carl. Het was niet een hele goede ervaring. Ten eerste had Carl niet vermeld dat hij in.een rolstoel zat en beperkt wa. Hij kan zijn handen niet gebruiken. Nu zou dit niet uit mogen maken.maar het kwam tocg wel als een schok. Maar het ergste was de plek waar ik moest slapen, dit was een sta caravan die al een poosje niet was gebruikt. Dus toen ik de deur opende kwam er een smerige lucht me tegemoet. Overal waar je keek lag muizen poep. Dus maar de stofzuiger gepakt en gaan opruimen. Die middag heb i"" het er met Carl pvergehad en maar besloten om niet al tr lang te bl8jven en zaterdag weer verder te trekken. Vrijdag een beetje gewerkt, boodschappen gedaan en naar het strand geweest. Zaterdag avond de bus naar Lennox head gepakt. Waar ik een paar dagen verblijf. Vanochtend wezen fietsen en nu lunchen en wachten totdat het droog is want het regent pijpenstelen op het moment.
Tot de volgende keer.

  • 22 Maart 2015 - 09:18

    Gemma:

    Hoi Tom,
    Weer een heel verhaal. Je verbaasd me iedere keer weer met wat je allemaal doet. Ik heb je gisteren via skype gesproken. Ik vond het prettig om je even rechtstreeks te spreken. De momenten dat het wat minder gaat zou ik contact maken met anderen. Ik lees dat je daar ook leuke dingen mee doet. En een praatje op zijn tijd doet goed. Hopelijk trekt de regen snel weg en kan je gaan snorkelen en wat al niet meer. Geniet ze de komende week. En je weet je kan me altijd via skype bereiken.
    Liefs,
    Gemma

  • 22 Maart 2015 - 18:15

    Pa En Ma:

    Hallo Tom,

    Wederom hebben wij met veel plezier je stukje gelezen. Ga door met genieten en lol maken. Voor je het weet is het weer om.

    groetjes Pa en Ma.

  • 23 Maart 2015 - 09:13

    Robert En Karin:

    Hoi lieveTom,
    het wordt hoog tijd dat wij ook weer even wat posten.
    Je klinkt al als een echte backpacker. Je denkt zelfs al in het engels, lees ik in je regels...
    Missie nu al geslaagd!! Maar ga vooral door met genieten en mooie ervaringen opdoen.
    Die neem je mee voor de rest van je leven.
    Je bent een kanjer.
    Liefs van Robert en Karin

  • 25 Maart 2015 - 00:06

    Marian:

    hallo Tom

    Wat kom jij van alles tegen en ook waar je overal gaat slapen.
    Nu geniet maar van alles wat er op je pad komt.
    het is zo voorbij.
    groetjes Kees en Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 9066

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 18 Juni 2015

Australië

Landen bezocht: