NewCastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu NewCastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

NewCastle

Door: Tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

13 Maart 2015 | Australië, Newcastle

Daar zit je dan, weer helemaal op jezelf aangeschreven. Dat is weer even wennen en valt in het begin niet helemaal mee. Maar we moeten door en dat is het leven van een backpacker.

Maandag nog gezellig bij Tim en Lee-anne op de boerderij. Omdat het een lang weekend was had. Tim vrij en heb ik samen met Tim wat lopen klussen. Omdat ik het zo ontiegelijk warm vond (Tim en Leen-anne vonden het een prima teemperatuur.) zijn we smiddags naar het "waterhole" gegaan. Dit is een oude mijn die volgelopen is met water en waar je dus heerlijk een verfrissende duik in kan nemen. Savonds begint het voor mij dan al wat lastiger te worden omdat je weet dat er de volgende dag afscheid genomen moet worden. Maar gezellig met zijn drieen gegeten en daarna nog wat film gekeken. Einsdag morgen ging Tim al vroeg naar zijn werk en zou ik in het gebin van de middag de bus pakken om door te reize. Sochtends gewoon weer aan het werk gezet. Daarna heeft Lee-anne me meegenomen en nog het een en ander van de buurt laten zien. Dit was er eerder nog niet echt van hekomen. Op het station aangekomen besef je dat het tijd is en wordt het zwaar. Maar toevallig waren er twee nederlandse meiden die op dezelfde bus zaten te wachten. Dit zorgde voor wat afleiding, wat goed was. Na afscheid genomen te hebben en nog geen tien minuten onderweg te zijn vond de chauffeur het al tijd om een pauze van veertig minuten in te lassen. Voor ons een beetje overbodig maar goed. Beetje gekletst met de twee meiden en die bleken dezelfde plannen te hebben om de oostkust te doen. Het enige was dat ze nog in Canberra en Sydney verbleven, waar ik die twee steden al gezien had en door ben gereisd naar Newcastle. Toch gegevens uitgewisseld want wie weet.
Dinsdag avond een nacht in Sydney door gebracht omdat het anders wel heel laat zou worden voordat ik in NewCastle aan zou komen.
In de tussentijd had ik een hostel gereserveer, ik moest @lleen nog een bevestiging krijgen. Maar die bleef uit. Woensdag ochtend nog steeds niks gehoord, dus maar de trein gepakt en gekeken of ik daar wat kon regelen. Het hostel bleek dus gesloten te zijn. Nog geen twee blokken verder was een ander hostel waar ik gevraagd heb of ze plek hadden. Het antwoord was nee. Dan begint het zweet toch wel een beetje uit te breken. Gelukkig waren er twee andere backpackers bij het verkeerde hostel afgezet en ben ik met hun mee gelopen naar een derde hostel. Hier hadden ze wel plek en achteraf kwam het goed uit dat de andere twee gesloten en vol zaten, want het hostel is niet al te groot en de staf is super aardig en behulpzaam. Ook de mede backpackers zijn gezellig zo hebben we verschillende avonden gepoold en getafeltennist. Donderdag stond er een cruise op het programma, opzoek naar dolfijnen en daarna snorkelen. Ik heb wat dolfijnen gespot maar was niet zo geweldig als de andere die ik eerder gespot had. Het snorkelen was echt super. Het koraal viel in vergelijking met tasmanie een beetje tegen maar ik heb zoveel vissen gezien. Was geweldig. Vandaag helaas minder weer hele ochtend heeft het geregend en dus kon het zandboarden wat ik wilde gaan doen niet doorgaan. Maar besloten om Newcastle in te gaab. Daar het maritieme museum bezocht. Toen ik daar uit kwam een stuk langs de kust gelopen wat ook wel de moeite waard was. Morgen gaan we verder naar het noorden, naar het plaatsje Port Macquerie. Wat super schijnt te zijn.

Jullie horen wel hoe dat was.









  • 13 Maart 2015 - 12:09

    Ma:

    Hoi schat, leuk stukje heb je weer geschreven. Ik kan me voorstellen dat het (na de gezellige periode bij tim en lee-anne) weer even wennen is om in je 'uppie' het backpack leventje op te pakken. Maar dat is niet anders als je nog meer van australie wilt zien. Blijf genieten van alles wat je doet. Kus en knuffel en alvast een goede reis naar je volgende adres

  • 13 Maart 2015 - 19:42

    Nel Holierhoek:

    Hallo Tom

    Niet te gweloven wat jij allemaal ziet en doet, dat het afscheid van je vrienden niet mee viel kan ik me voor stellen. Maar leuk dat je al weer andere mensen heb ontmoet.
    Groeten van Gijs en Nel

  • 13 Maart 2015 - 22:23

    Wendy :

    Hoi Tom, We kijken er op vrijdag naar uit om weer een reisverslag van jou te ontvangen, toen je pas geen internet had misten we je leuke stukjes. We wensen je nog een hele gezellige tijd in Australië.
    Groeten uit Nieuwveen.

  • 14 Maart 2015 - 23:00

    Marian:

    hallo Tom
    Leuk dat je andere backpakkers ontmoet heb.
    Want je moet toch weer verder en wat zie jij veel mooie dingen.
    geniet maar lekker van alles en tot volgende week.
    groetjes
    Kees en Marian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 9072

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 18 Juni 2015

Australië

Landen bezocht: