yackandandah, op de boederij - Reisverslag uit Yackandandah, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu yackandandah, op de boederij - Reisverslag uit Yackandandah, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

yackandandah, op de boederij

Door: Tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

08 Maart 2015 | Australië, Yackandandah

Alweer een week voorbij. De tijd vliegt als je het naar je zin hebt. En dat is zeker het geval. Op het moment zit ik nog steeds in het plaatsje Yackandandah waar ik tim en lee-anne help op de kleine boerderij.
Vrijdag heb ik sochtends gewerkt en zijn we smiddags naar het dorpje albury geweest. Savonds zijn we met wat buren wezen uit eten. Zaterdag ochtend was er een workshop passata maken in de communitie garden. Dat is een tuin waar iedereen in het dorp gebruik van kan maken en die er voor bedoeld is om mensen bij elkaar te brengen. Passata is een tomaten saus die je gebruikt voor in de spaghett. Smiddags brn ik met Michell, van het eerste gezin waar ik verbleef, mee gegaan naar hun nieuwe woning in de bergen. Daar heb ik een nacht geslapen. Het was hun zoons verjaardag dus lekker zelf genaakte taart gegeten. Zondag ochtend terug gegaan naar Tim en Lee-anne. Hier kreeg ik van Lee-anne te horen dat Tims moeder was overleden en dat Tim daarom in Melbourne was. De rest van de wwek is Tim in Melbourne gebleven. De dagen zien er altijd een beetje hetzelfde uit. Je staat sochtends op hebt je ontbijt, daarna mogen de kippen naar buiten en plukken we groenten en fruit. Daarna is het tijd om koffie te drinken en vervolgens wat te gaan klussen. Zo heb ik de afgelopen weken hekken geplaatst, veel paardenpoep geschept, groente tuin verder opgeruimd, onkruid gewied en nog het een en ander. Smiddags gaan we meestal het dorp in voor boodschappen enzovoort. Woensdag middag zijn we nieuwe kippen wezen halen wat ook wel een belevenis opzich is. Na terug gekomen te zijn op de boerderij wkrden de kippen gelabeld zodat duodelijk is uit welk jaar ze komen. En wordt een deel van de cleugel geknipt zodat ze biet weg vliegen. Savonds moeten ze allemaal in het kippenhok dus moesten er ze vinden en uit de boom halen. Daarna de door goed sluiten. Eerder in de week was ik dat vergeten en is een van de.kippen opgegeten door een vos. Dit weekend mocht ik op de boerderij passen omdat Tim en Lee-anne beide in Melbourne zijn voor een begravenis. Komende week is het tijd om verder te gaan. Dan ga ik richting de oostkust om vervolvens richting Cairns te rijzen.

Deze week heb ik besloten om een maand langer in Australie te blijven en pas in juli naar huis te komen.

Dat was het laatste nieuws tot de volgende keer.

  • 08 Maart 2015 - 08:13

    Ma:

    Hoi schat,
    Het was fijn je gisterenavond via skype gezien en gesproken te hebben. Toen heb je aangegeven (dat als je alles m.b.t. omboeken terugticket kan regelen) je langer in Australie wilt blijven. Wij hebben toen gezegd dat als jij dat heel graag wilt dat wij daar 100 procent achterstaan. Bekijk wat je allemaal nog wilt zien en ga dat doen. Zorg er in ieder geval voor dat als je weer naar huis komt dat je alles gedaan hebt wat je wilde doen en dat je achteraf niet zoiets hebt van "jammer maar dat had ik nog willen zien en doen". Je weet, wij vinden het ook fijn als je er weer bent, maar die ene maand extra of zo doen we gewoon nog via skype en de app. Kus en knuffel

  • 08 Maart 2015 - 08:52

    Pa:

    Hoi van Dijk,

    Ik vond het ook fijn dat ik met je geskyped heb. Ik sluit mij volledig aan bij je moeder. Geniet en doe waar je zin in hebt.

    Groetjes de andere van Dijk. (pa)

  • 08 Maart 2015 - 08:56

    Gemma:

    Hoi Tom,

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ik krijg het idee dat je heel wat leert daar in dat verre australie. En dan heb ik het niet alleen over praktische dingen zoals een hek plaatsen. Ik lees tussen de regels door dat je ook jezelf leert kennen.
    Ik was verbaasd om te lezen dat je een maand langer bleef, ik had namelijk 18 juni al vrij genomen . Wordt dat niet even overlegt met mij? (Grapje). Ik zou inderdaad maar lekker genieten daar en als je een maand langer wilt blijven moet je dat gewoon doen. Je zal niet zo snel een tweede keer die kant op gaan. Het zegt mij dat je het naar je zin hebt als je langer wilt blijven.
    Tom, geniet ze de komende tijd.

    Groet,
    Gemma

  • 08 Maart 2015 - 09:16

    Marian:

    hallo Tom
    Goed om te lezen dat je het zo goed naar je zin heb en je draai heb gevonden.
    Groot gelijk dat je nog een maand langer blijft.
    Danny gaat straks op wintersport t/m vrijdag met 4 vrienden.
    Wij zijn in Maasland nieuw aan het bouwen en het staal staat al omhoog.
    Als jij in Juli terug komt is het helemaal vol gebouwd.
    Blijf maar lekker genieten en tot volgende week.
    groetjes Kees, Marian en de kids

  • 08 Maart 2015 - 18:23

    Nel Holierhoek:

    Hallo Tom

    Is het daar zo leuk straks blijf je er nog, mis je ons niet een beetje, je heb groot gelijk geniet ervan als je eenmaal een vriendin hebt gaat het moeilijker. Leuk dat die mensen zoveel voor jou doen en andersom ook. Maak er iets moois van en geniet

    Groeten van gijs en Nel

  • 10 Maart 2015 - 20:56

    José:

    Ha wereldreiziger,
    Toen ik je zin las waarin je schreef dat je een maand langer weg blijft schoot ik in de lach en heb ik het voorgelezen aan Jan. Want zoiets doe je niet als je last had van heimwee of het niet naar je zin had. Wij geven je groot gelijk, zo'n reis maak je maar één keer in je leven, dus ... grijp deze kans met beide handen aan en haal er alles uit wat mogelijk is.
    Have FUN!!!
    Jan & José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 9083

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 18 Juni 2015

Australië

Landen bezocht: