Alexandra - Reisverslag uit Alexandra, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu Alexandra - Reisverslag uit Alexandra, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

Alexandra

Door: Tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

23 Januari 2015 | Australië, Alexandra

Het is weer vrijdag en dat betekent tijd voor een nieuw verslag. Afgelopen week is voorbij gevlogen. Zaterdag heb ik the great ocean road gezien, wat wel gezien wordt als een van de mooiste stukjes kust van Australie. En dat kon je wel zeggen helaas zat het weer niet helemaal mee, afwisselend de zon en bewolkt met regen. Maar dat mocht de tocht niet bederven. Sochtends opgehaald om vervolgens op pad te gaan. Onze gids had gezegd af en toe te stoppen om ons van het uitzicht te laten genieten. Hij wist de beste plekjes. Dus heb ik erg genoten tijdens de rit weer dolfijnen gespot. Na een flink stuk kust ging the great ocean road iets meer het binnenland in. Door de bossen toen de chauffeur opeens.stopte en enthousiast riep dat hij een koala gespot had. Wij allemaal de bus uit om fotos te maken. Toen weer de bus in om een paar honderd meter.weer te stoppen want daar zaten er meer. Nog een paar foto's gemaakt om vervolgens naar de oudste vuurtoren in victoria te gaan. Na die bezichtigd te hebben en wat gegeten. Gingen we naar de twaalf apostellen, een bekende rotsenformatie in zee, wat er overigens maar zeven zijn. Daarna weer terug gebracht naar het hostel. Zondag helaas geen tennis maar ben ik naar de botanic garden geweest lekker in de zon gelegen en een beetje rond gekeken. Ook naar het race circuit van melbourne gegaan maar onderweg kwam het nationale elftal van japan terug van.de training en ging de bus in. Geprobeerd wat handtekeningen te scoren maar dat zat er niet in. Maandag was het tijd om verder te gaan. Op naar het volgende adresje waar ik zou werken volr mijn verblijf. Dit is totaal anders dan.mijn vorige adres. Deze mensen hebben al ruim 600 helpers over de vloer gehad. De man is ernstig ziek en de vrouw al wat ouder dus moet ik de dieren op de boerderij verzorgen. Wat ik niet erg vind om te doen. Ook was er een andere helper dus deden we het met zijn tweeen. De andere helper is gister weg gegaan en nu doe ik het alleen. Helaas een wat moeilijkere situatie want de man is opgenomen in het ziekenhuis. Gister ook de dag dat hun zoon me meegenomen heeft naar de rivier om daar een tochtje te maken op de water jetski. Wat ik natuurlijk niet kon laten schieten. Na een keer omgeslagen te zijn een hoop te hebben gelachen was het weer tijd om terug te gaan. Zondag voor een paar dagen terug naar melbourne om austrlia day te vieren . En dan is het 2 februari tijd om naar TASMANIE te gaan waar ik onwijs veel zin in heb.
Succes met de kou en spreek jullie snel.

• 23 Januari 2015 - 19:47

Nel Holierhoek:

Hallo Tom

Ja geniet maar lekker van het mooie weer want het is hier bere koud, en er heerst veel griep Gijs ligt al 2 dgn. op bed. Wat heb jij een geweldige tijd zeg en wat zie en doe jij veel zeg.
    Nu geniet lekker verder Groeten van Gijs en Nel

• 24 Januari 2015 - 14:18

Marian :

hallo Tom
    Wat fantasties wat je allemaal te zien krijgt.
    En dat het iedere keer weer anders is.
    Ook de gezinnen is iedere keer weer anders
    Wij wensen jou nog heel veel plezier.
    groetjes Kees, Marian en de kids

• 24 Januari 2015 - 15:33

José:

Ha grote, ver-weg Neef,

Wat heb je in korte tijd al veel meegemaakt en gezien. Leuk dat je ons op de hoogte houdt via je blog; zo reizen we in gedachten met je mee.
    Vergeet niet om a.s. maandag een biertje te drinken op je vaders gezondheid!
    Geniet van je verdere trip.
    Groeten, Jan, José en Marjolein