Canberra/ Yackandandah - Reisverslag uit Yackandandah, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu Canberra/ Yackandandah - Reisverslag uit Yackandandah, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

Canberra/ Yackandandah

Door: Tom van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

10 Januari 2015 | Australië, Yackandandah

Er zit alweer een week op. ik ben ondertussen in een klein plaatsje genaamd yackandandah wat in de buurt ligt van Albury, halverwege Canberra en Melbourne. Ik zit hier bij een gezin waar ik het super naar mijn zin heb. Maar eerst mijn avonturen in Canberra, waar ik drie dagen Ben geweest. De eerste dag was het tijd voor een bezoekje aan het governmental area. Waar het parlements gebouw staat. Na een lange wandeling en een grapje met de beveiliging kon ik een kijkje nemen in het gebouw. Het was leuk om te zien en je kon op een plek van de minister gaan zitten. Na een uur rond gekeken te hebben was het tijd voor een wandeling terug. Heb ik de Beijing park maar even mee gepakt. De volgende dag was het tijd voor een wandeling in de bergen. Het was zwaar maar het uitzicht vanaf de top of de berg was geweldig. Na bijgekomen te zijn was het tijd voor de terug to het die een stuk minder zwaar was, alleen kon ik het start punt niet meer vinden en was ik een soort van verdwaald. Na het aan iemand gevraagd te hebben, werd me gelijk een lift aangeboden. Die ik natuurlijk niet heb geweigerd. Moe maar voldaan ben ik naar bed gegaan om de volgende dag vier uur met de bus naar Albury te resizen. Hier stonden Math, Michelle en hun zoontje Tarn me al op te wachten. Bij hun huis werd me mijn eigen kamer getoond wat meer een klein appartement is dan een kamer, wat me prima beviel. Na een paar uurtjes klussen in de tuin en rondom het huis heb ik de rest van de dag vrij en laten ze me de omgeving zien. Zo zijn we naar mount buffalo geweest, parachuting gebied in de bergen met een schitterend uitzicht. Doordat het dorp niet zo groot is wist iedereen al snel dat er iemand vanuit het buitenland in het dorp was. En verschillende mensen wel wat hulp konden gebruiken. Zo Ben ik ook een week bij lian op de boerderij wezen helpen wat een fantastische ervaring was. Vandaag de oom van Michelle ontmoet die officieel uit Nederland komt en nog wat nederlands spreekt. Dinsdag is het tijd om Gedag te zeggen tegen Yackandandah en door te trekken naar Melbourne wat mijn volgende tussen stop zal zijn.

Foto's volgen.

  • 10 Januari 2015 - 15:27

    Karin En Robert:

    Hoi Tom wat mooi dat je je draai hebt gevonden. Je bent hartelijk ontvangen door de aussies wat een goed gevoel geeft. Karin vond het jammer dat ze er niet bij was, toen je de dolfijnen zag en wat gaaf dat je de papagaaien zo dicht kon benaderen om ze op de foto te zetten.
    Tom een mooie voortzetting van je reis en we kijken uit naar je volgende verslag.
    Cheers mate Karin en Robert

  • 10 Januari 2015 - 23:10

    Marian:

    hallo Tom
    Wat leuk dat je bij een Australies gezin was en dat je een oom ontmoet die een klein beetje Nederlands spreekt.
    En dat ze overal je hulp kunnen gebruiken.
    heel veel plezier en geniet maar van alles
    De foto s zien er geweldig uit.
    groetjes Kees en Marian

  • 11 Januari 2015 - 19:52

    Nel Holierhoek:

    Hallo Tom

    Wat leuk om jou verslag te lezen en wat een leuke foto`s zeg wat lijk jij op je vader zeg.
    Je beleefd veel zeg en ook onderneem je veel zeg
    Heel veel groeten van Gijs en Nel

  • 12 Januari 2015 - 23:25

    Jony:

    Hi Tom! Meet de gastvrijheid van de ozzies!! Goed om te horen dat je het naar je zin hebt! Vergeet niet om nog ergens bij een grote boerderij aan de slag te gaan met paarden en koeien kuddes ;-) dan voel je je een echte cowboy ;-) en let even op de inrichting van die boerderijen haha je waant je in de jaren 70, met die groene vloerbedekking!
    Veel plezier nog!! Liefs jony en jeroen

  • 13 Januari 2015 - 20:23

    Marja En Aad:

    Hoi Tom, net het blog van je ouders gehad. Wat een super reis ben je aan het maken! Blijf met plezier je verslagen lezen. Heel veel plezier hè ! Groetjes Aad en Marja

  • 14 Januari 2015 - 18:46

    Pa:

    hoi Tom,

    Mooi, man dat het goed met je gaat. Blijf ervan genieten. Je krijgt steeds meer volgers en mensen,die naar je site vragen. Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.

    groetjes pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 9070

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 18 Juni 2015

Australië

Landen bezocht: