aankomst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu aankomst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

aankomst

Door: tom van dijk

Blijf op de hoogte en volg Tom

19 December 2014 | Australië, Sydney

Het heeft even geduurd maar hier is dan mijn eerste verslag vanuit Australie. Na een lange reis ben ik gister morgen aangekomen op het vliegveld van Sydney. Hiervandaan ben ik met de shuttle bus naar mijn hostel gebracht. Bij mijn hostel aangekomen stonden ze al op me te rekenen en kon ik zo inchecken. Dat gedaan ben ik naar mijn kamer gegaan, spullen gedropt en de buurt een beetje gaan verkennen. Ik wilde eigenlijk eerst slapen maar er was mij aangeraden om alvast in het Australische ritme te komen. Zo ben ik dus in darling harbour beland een leuk gezellig haventje nog geen vijf minuten van mijn hostel vandaan. Na daar een paar uur te hebben rond gewandeld ben ik weer terug gegaan en lekker mijn bed in gedoken. Een paar uur geslapen en toen wakker geworden om even wat te eten. Vervokgens een lange nacht gehad waarin ik regelmatig wakker was. Vandaag ben ik vroeg opgestaan om naar the harbour bridge en het sydney operah house te gan. Ik had aan iemand van de receptie gevraagd hoe lang dat ongeveer lopen was maar er was enige onduidelijkheid of dit nou 15 of 50 minuten was. Maakte niet uit ik mijn spullen gepakt en binnen 20 minuten zag 8k het operah house al liggen. Wat een schitterend gebouw. Ook van het uitzicht op the harbour bridge heb ik genoten. Na een bezoekje gebracht te hebben aan het oprah house ben ik vervolgens door gelopen naar the harbour ook hiervandaan was het uitzicht fantastisch. Toen door de stad terug gelopen naar mijn hostel waar ik nu weer zit bij te komen.

  • 19 December 2014 - 11:17

    Jony:

    Hi Tom! Goed dat je goed bent aangekomen in je hostel :-) de eerste dagen alleen reizen zijn het spannendste.... Haha. Vergeet niet om naar de skyline van Sydney te kijken, erg indrukwekkend! Er is ook een groot stadspark met vleermuizen in de bomen... Je ruikt ze vanzelf ;-). Achter in de haven heb je nog een rij hele oude haven loodsen, ook erg leuk om langs te lopen! Ik zou bijna in het vliegtuig stappen.....
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag!!
    Groetjes jony

  • 19 December 2014 - 11:29

    Guusta:

    Hoi Tom,

    je vergeet nog even te vertellen wat je eet, HAMBURGERS en FRITES :-)
    Denk erom elke dag de schijf van 5!

    veel plezier, Liefs Guusta

  • 19 December 2014 - 19:25

    Gemma:

    Hoi Tom,
    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Ik vind het super dat je dit doet.
    Wat ik lees ben je al flink aan het rondkijken. Ik hoop dat je de komende 2 weken nog veel in Sydney kan zien en doen.
    Liefs,
    Gemma

  • 19 December 2014 - 21:52

    Saskia/Coen:

    Hoi Tom, wat leuk om te lezen dat je australische avontuur goed is gestart. Via jouw reisverslag maken ook op een leuke manier kennis met Australië. Have fun, Coen en Saskia

  • 20 December 2014 - 10:09

    Kees Van Dijk:

    Hoi Tom, hier een berichtje van pa top man om te horen wat je zo allemaal doet. Ook ik geniet van jouw tocht. Maak er wat van en spoedig mailen we weer.

    groetjes pa

  • 20 December 2014 - 11:27

    José:

    Hallo Tom,
    Goed om te lezen dat je reis vlot is verlopen en dat je je eerste toeristische stappen hebt ondernomen in het grote Sidney. Have fun! Groeten, José

  • 20 December 2014 - 15:10

    Marian Van Uffelen:

    hallo Tom
    Fijn dat je een goede reis gehad heb.
    Dat je er zo op uittrekt in je eentje.
    Wij wensen je heel veel plezier,
    groetjes Kees ,Marian en de kids

  • 22 December 2014 - 12:09

    Robert En Karin:

    Hoi Tom de reis zit erop. Een hele zit. Nu gaat het echt beginnen. Maak er een mooie onvergetelijke reis van. Alvast mooie kerstdagen op het strand en de beste wensen voor 2015. Je bent bij 1 van de eerste continenten waar het nieuwe jaar begint en ze hebben een geweldige vuurwerkshow.
    We houden contant.
    groeten Karin en Robert

  • 22 December 2014 - 14:43

    Annemarie:

    Hoi Tom

    De lange vlucht vergeet je gauw, maar de indrukken die je opdoet, vergeet je je leven lang niet meer.
    Hele fijne kerstdagen in het zonnige Australië.
    We hopen snel weer van je te horen.
    Groeten Annemarie en Aad

  • 24 December 2014 - 10:51

    Saskia/Coen:

    Lieve Tom, hele fijne zonnige kerstdagen in Australië. Hopelijk breng je deze dagen door op een heel mooi strand. Wij, hier in druilerig Nederland, zijn best een beetje jaloers. Groetjes van Saskia en Coen

  • 25 December 2014 - 09:16

    José Van Breugel:

    Ha Tom, Eerste Kerstdag zit er bij jou al bijna op; voor wat nog rest: fijne Kerstdagen. We zijn benieuwd hoe je die hebt doorgebracht ... Knuffels van ons drieën.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 9077

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 18 Juni 2015

Australië

Landen bezocht: